Izabell sommerlöf

Makeup inlägg!

Publicerad 2013-06-14 15:25:00 i Mitt liv,

Tänkte visa lite vilket smink jag använder och vad jag tycker om det osv! :)
och vilka borstar jag använder till..
så here vi go!
 
(Eftersom jag har allt smink i en sminkväska blir det lätt att sakerna blir smutsiga utanpå, ignorera det!)
 
Ansikte
 
 
Just nu använder jag Isadora 16hrs, sjukt bra foundation! Härlig konsistens och håller verkligen hela dagen (y)
CC cream gillar jag (som ni kanske vet) inte så mycket. Enda gången jag använder den är om man bara ska åka till affären eller någon skit och man inte behöver va så 'perfekt' ;)
Använder oftast en stipple brush! Men ibland om jag har brottom så använder jag en vanlig foundationpensel eller fingrarna bara.
--
 
 
Detta pudret är verkligen jättebra, tänk att det bara kostar 60 spänn!? 
Använder dock inte puder nu på sommaren. Men det täcker bra och smälter in bra (Y)
Och den borsten använder jag egentligen till mineralpuder/mineralfoundation när jag har det, men det funkar ju till kompakt puder också, :)
--
 
 
Så här har vi det igen, MIYO, rougen kostar ca 60 kr och är jättebra! använder också en creamblush från ELF som ger sjukt bra lyster, men hittade inte den just nu så blev ingen bild :( Till det använder jag en liten kabuki brush!
--
 
 
Haha hatar när jag slarvar med kameran. Osuddig och dålig bild. Men detta är iaf en bronzer från elf, använder den inte så ofta för tycker den är för mörk för mig. men ibland då och då är det kul att leka lite :)
--
 
Ögon
 
 
Här är mina absolut favorit eyeliners!
Isadora Flex tip liner är superbra för tunnare linjer. går även att göra tjocka såklart men är inte så superbra på att göra det med en tipliner..
L'oreals Gel intenza är också superbra för både tunna och tjocka! Den blir verkligen jättesvart också, och håller bra. Den skla jag definitivs fortsätta köpa:)
 --
 

Ögonskuggspalett från ELF, som ni set har jag tappat den och drf har några gått sönder :(
tycker dock inte det är så bra pigment i den.. man måste använda väldigt mycket för att färgen ska bli bra :/
men vad förväntar man sig av en för knappt 150 spänn? ;)
--
 
 
Detta använde rjag till ögonbrynen! en random ögonprynspenna som jag inte har någon aning om märket haha..! men beställde den från nelly.com :)
eller så har jag den till höger från wet 'n wild. men den är svår att få bra tycker jag.. eller så är jag bara väldigt dålig på att måla ögonbrynen på det sättet!
--
 
 
Här är ISadoras Big bold och max factors false lash effect!
Big bold är VERKLIGEN big bold, fransarna blir jättetjocka men klumpar sig också väldigtlätt vilket inte gillas :(
False lash effect är den bästa imo, du kan använda flera lager utan klumpar och dom blir långa och fina! Och gillar borsten :) 
 
Läppar
 
 
Jag brukar inte ha något på läpparna faktiskt! Men om jag nu har det så brukar jag ha något av dessa, ett vanligt rosa läppglans från FACE sthlm, som sitter jättelänge och är inte minsta kladdig!
eller en läppenna från elf som håller hela dagen oavsett om man dricker eller äter eller vad man nu gör :) skitbra är den! 
Eller så har jag Sally Hansens lip plumping, men den hittade jag inte nu så ingen bild heller tyvärr :)
 
 
Så det var väl allt för nu! hoppas det inspirerade någon till att prova lite nytt :D 
Det är ju ändå ''budget'' smink för det mesta. Jag gillar inte att lägga ut för mycket på smink eftersom jag använder det dagligen, så det går åt och blir dyrt. Men man vill ju inte använda skit heller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Izabell Sommerlöf

Hej! Jag är en tjej på 20 år som älskar kläder, smink, fester, mat och andra roliga saker. Jag kommer att skriva lite om min vardag, mina åsikter och förmodligen blir det en väldans massa bilder.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela